Vakcode: ide511
Vaknaam: Integrale Aspecten van Business to Business Marketing

Het betreft een College
TUD studiepunten: 2
ECTS studiepunten: 3

Faculteit der Industrieel Ontwerpen
Docent(en): Santema, prof.mr.dr.ir. S.C.

Tel.: 015-2783068

Trefwoorden:
Marketing en distributie, finanancieen, internet, produktontwikkeling, engineering, produktie, organisatie, direct-marketing.

Cursusjaar: 4/5
Dimester: 0/0/0/4
Coll.uren p/w: 4
Andere uren: 0/0/0/4
Toetsvorm: Cases/paper
Tentamenperiode: na college
(zie jaarindeling IO)

Voorkennis: io103
Wordt vervolgd door: -
Uitgebreide beschrijving van het onderwerp:
In dit vak wordt stilgestaan bij het integrale aanbod van technische produkten. Klanten kopen niet alleen het technische produkt maar ook service (just in time) logistiek, financiering of zelfs de ontwikkeling van (her) nieuwe produkten. Om de klant te bereiken moeten ook de interne afdelingen van de aanbieder samenwerken. Marketing maakt dat techniek een integrale relatie met de klant mogelijk maakt. Het college belicht al deze aspekten.
College materiaal:
  • Dictaat io104
  • Business Marketing, Gelderman, vd Hart ISBN 90.207.2606.4.
Referenties vanuit de literatuur:
Opmerkingen (Specifieke informatie over tentaminering, toelatingseisen, etc.):
Inschrijving is niet verplicht; onbeperkte deelname TM-studenten.
Doel:
Vergroten van het inzicht in de symbiose tussen klanten een aanbieders van technische produkten. Alleen als alle elementen goed zijn afgestemd komt een relatie tot stand en kan een commerciele relatie ontstaan.
Computer gebruik:
Computers alleen bij het blok 'internet'.
Practicum:
Geen
Ontwerp component:
Geen
Percentage ontwerponderwijs: 0%