Vakcode: ide511 Het betreft een College |
|
Faculteit der Industrieel Ontwerpen | |
Docent(en): Santema, prof.mr.dr.ir. S.C. | Tel.: 015-2783068 |
Trefwoorden: Marketing en distributie, finanancieen, internet, produktontwikkeling, engineering, produktie, organisatie, direct-marketing. |
Cursusjaar:
4/5 |
Voorkennis: io103 | |
Wordt vervolgd door: - | |
Uitgebreide
beschrijving van het onderwerp: In dit vak wordt stilgestaan bij het integrale aanbod van technische produkten. Klanten kopen niet alleen het technische produkt maar ook service (just in time) logistiek, financiering of zelfs de ontwikkeling van (her) nieuwe produkten. Om de klant te bereiken moeten ook de interne afdelingen van de aanbieder samenwerken. Marketing maakt dat techniek een integrale relatie met de klant mogelijk maakt. Het college belicht al deze aspekten. |
|
College
materiaal:
|
|
Referenties vanuit de literatuur: | |
Opmerkingen
(Specifieke informatie over tentaminering, toelatingseisen, etc.): Inschrijving is niet verplicht; onbeperkte deelname TM-studenten. |
|
Doel: Vergroten van het inzicht in de symbiose tussen klanten een aanbieders van technische produkten. Alleen als alle elementen goed zijn afgestemd komt een relatie tot stand en kan een commerciele relatie ontstaan. |
|
Computer
gebruik: Computers alleen bij het blok 'internet'. |
|
Practicum: Geen |
|
Ontwerp
component: Geen |
|
Percentage ontwerponderwijs: 0% |