Vakcode: ide511 Het betreft een College
|
|
Subfaculteit van het Industrieel Ontwerpen | |
Docent(en): Santema, prof.mr.dr.ir. S.C. | Tel.: 015-2783068 |
Trefwoorden:
Marketing en distributie, financieen, internet, produktontwikkeling, engineering, produktie, organisatie, direct-marketing. |
Cursusjaar:
4, 5 |
Voorkennis: ide513 of gelijkwaardig | |
Wordt vervolgd door: - | |
Uitgebreide
beschrijving van het onderwerp: Het
vak is bedoeld om ingenieurs een voortschrijdend inzicht te geven in de marketing aspecten
van business to business markten. Centraal staat de vraag hoe in de eigen organisatie kan
worden voldaan aan de behoeften van de klant. Het vak maakt veel gebruik van Internet.
De vraag of het handelen in een marktgerichte organisatie planbaar is, vormt een rode draad door de colleges. |
|
College
materiaal:
|
|
Referenties
vanuit de literatuur:
|
|
Opmerkingen
(Specifieke informatie over tentaminering, toelatingseisen, etc.): Aanmelding: bij OSA van Industrieel Ontwerpen uiterlijk vrijdag 5 maart 99 balie (9.00 12.00 en 12.30 15.00 uur) ; tel. 2783033 Let op: maximum aantal deelnemers; 80. Deelnemerslijst hangt op het 4e jaars mededelingenbord bij IO vanaf 15 maart. Onderwijsvorm Toetsing |
|
Doel:
Verkrijgen van inzicht in en kennis van de gevolgen van marketingbeslissingen voor de overige disciplines in een organisatie, ook vanuit een financiële invalshoek. |
|
Computer
gebruik: Computers alleen bij het blok 'internet'. |
|
Practicum:
Geen |
|
Ontwerp
component: Geen |
|
Percentage ontwerponderwijs: 0% |