laatst gewijzigd:10/02/2003
Vakcode: mt806 |
||
Vaknaam: Sterkteleer 2 ZIE
OOK BLACKBOARD |
||
Het betreft een College |
||
ECTS studiepunten: 3 |
||
Faculteit der
Werktuigbouwkunde en Maritieme Techniek |
||
Docent(en): Hommel,
ir. G. |
Tel.: 015-27 86507 |
|
Trefwoorden: Buiging van balken met
asymmetrische doorsneden, 3D balkconstructies, Spannings- en vervormingsleer,
Cirkel van Mohr, Grensspanningshypothesen, loodrecht op hun vlak belaste
platen, knik. |
Cursusjaar: |
BSc 2e jaar |
Semester: |
1B |
|
Coll.uren p/w: |
4 |
|
Andere uren: |
Verpl. oefeningen |
|
Toetsvorm: |
Schriftelijk |
|
Tentamenperiode: |
1B, 2A |
|
(zie jaarindeling) |
|
|
Voorkennis: mt804 |
||
Wordt vervolgd door: |
||
Uitgebreide beschrijving van het onderwerp:
·
STERKTELEER 2: q
buiging van balken
met asymmetrische doorsneden q
eenvoudige statisch
onbepaalde 3D balkconstructies q
spanningstoestanden
en grensspannings hypothesen (Von Mises, Tresca) q
buiging van lateraal
belaste platen q
knik van staven en
eenvoudige balkconstructies |
||
College materiaal: ·
Mechanics of
Materials, Gere and Timoshenko, 3rd edition, ISBN 0-412-36880-3, ·
Uitgewerkte college
aantekeningen, Hommel, G. |
||
Referenties vanuit de literatuur: · Concepts and Applications of Finite
Element Analysis, Cook, R.D. et al., Third edition, ISBN 0-471-50319-3, |
||
Opmerkingen (specifieke informatie over
tentaminering, toelatingseisen, etc.): |
||
Leerdoelen: De student moet: ·
de theorie van buiging van balken met asymmetrische
doorsneden begrijpen en kunnen toepassen op eenvoudige gevallen, ·
het evenwicht en de vervormingen van eenvoudige
statisch onbepaalde 3D balkconstructies kunnen analyseren, ·
de spanningstoestanden en grensspannings hypothesen
begrijpen en kunnen toepassen op eenvoudige situaties, ·
de theorie van plaatbuiging begrijpen en kunnen
toepassen op lateraal belaste platen met verschillende combinaties van
randvoorwaarden ·
de kniklast kunnen bepalen voor staven en
eenvoudige balkconstructies, |
||
Computer gebruik: computer oefeningen |
||
Practicum: |
||
Ontwerp component: |
||
Percentage ontwerponderwijs: 0 % |