laatst gewijzigd: 19/08/2003

Vakcode: mtp306

Vaknaam: Onderzoeksopdracht

Het betreft een Project

ECTS studiepunten: 3 + 4,5 = 7,5

Faculteit der Werktuigbouwkunde en Maritieme Techniek

Sectie

Docent(en): Klein Woud, prof. ir. J., Wieringa, prof. dr. ir. P.A., Thijs, dr.ir. W.L.T., Graaff, dr. E. de, Zwart, dr. S.

Tel.:

Trefwoorden:

onderzoeksmethodolie, model- en theorievorming, hypothesestelling

Cursusjaar:

BSc 3e jaar

Semester:

1 / 2

Coll.uren p/w:

 

Andere uren:

210

Toetsvorm:

Schriftelijke rapportage, poster en diverse presentaties

Tentamenperiode:

N.v.t.

 

Voorkennis (vakcodes):

mt517p, mt518p, mtp201, mtp202, mtp203, mtp205, wi2013mt

Wordt vervolgd door (vakcodes):

-

Uitgebreide beschrijving van het onderwerp:

Een beperkte onderzoeksopdracht moet zelfstandig uitgevoerd worden. De studenten onderzoeken en analyseren een gegeven probleem, formuleren hypothesen, ontwerpen een onderzoek-scenario, ontwerpen experimentele tests, voeren metingen uit, analyseren en interpreteren meetgegevens. De resultaten worden gepresenteerd door middel van een geschreven mini-paper (maximaal 2 A4s), een poster, en een verbale presentatie op het faculteitscongres: COMT (Congres Onderzoek Maitieme Techniek).

De opdrachten zijn meestal gemaakt door medewerkers. De medewerkers treden ook op als begeleider tijdens de uitvoering van het onderzoek. 

Studenten mogen echter ook zelf voorstellen voor onderzoeken indienen. Een schets van de voorwaarden waaraan een opdracht moet voldoen is elders op deze site te vinden. De voorstellen moeten aan de Projectleider worden gestuurd. Deze voorstellen worden vooraf door de projectstaf beoordeeld.

College materiaal:

Referenties vanuit de literatuur: 

Opmerkingen (specifieke informatie over tentaminering, toelatingseisen, etc.):

mt517p, mt518p, mtp201, mtp202, mtp203, mtp204, wi2013, P behaald, 30 punten uit het tweede jaar waarvan 9 uit de clusters mt201 en mt202

Leerdoelen:

De doelstelling van deze opdracht is:

  • je kennis te geven van de basis-principes van onderzoeks-methodologie,

  • je enige basis onderzoeks-vaardigheden bij te brengen, en

een wetenschappelijke attitude bij je te stimuleren.

Computer gebruik:

Tekstverwerking, spreadsheet, planning, presentatie, internet

Practicum:

Ontwerp component:

Percentage ontwerponderwijs:  35%