laatst gewijzigd: 02/03/2006
Vakcode:
wb1216 |
||
Vaknaam:
Dynamica 2 |
||
Het betreft een College |
||
ECTS studiepunten: 3 |
||
Faculteit 3mE |
||
Docent(en): Woerkom, dr.ir.
P.Th.L.M. van |
Tel.: 015-27
82792 / |
|
Trefwoorden: Dynamica,
bewegingsvergelijkingen, virtuele arbeid, vrije beweging, gedwongen beweging,
modale analyse. Trillingen, resonantie, trillingsonderdrukking. Dynamische
belastingen. |
Cursusjaar: |
BSc 2e jaar |
Semester: |
2B |
|
Coll.uren p/w: |
4 |
|
Andere uren: |
|
|
Toetsvorm: |
Schriftelijk tentamen |
|
Tentamenperiode: |
2B, Augustus |
|
(zie jaarindeling) |
|
|
Voorkennis (vakcodes):
Wb1 wiskunde vakken, Wb1 mechanica
vakken, wb1212, wb1213, wb1214,wi2051wb |
||
Wordt vervolgd door (vakcodes): wb1310,
wb1311, wb1406,
wb1412,
wb1413,
wb1416,
wb1418,
wb1419,
wi3097wb |
||
Uitgebreide beschrijving van het onderwerp:
Dynamisch gedrag van constructies, mechanismen,
voertuigen, met nadruk op lineaire
trillingen. - Systemen met één enkele vrijheidsgraad
(massa-veer-demper); - Systemen met meerdere vrijheidsgraden
(massa-veer-demper); - Continue systemen (oneindig veel
vrijheidsgraden): staaf, torsiestaaf, balk; - Eindige elementen modellering van structureel
flexibele systemen. Translaties en rotaties; excitatiebronnen;
vrije en gedwongen beweging; resonantie; wiskundig modelleren; analyse van
het wiskundige model; modale analyse; fysische interpretatie; interne
belastingen; trillingsisolatie en trillingsdemping. Ten aanzien van benodigd wiskundig gereedschap
wordt voorkennis verondersteld van lineaire algebra, gewone
differentiaalvergelijkingen en partiële differentiaalvergelijkingen. |
||
College materiaal:
|
||
Referenties vanuit de literatuur:
|
||
Opmerkingen (specifieke informatie over tentaminering,
toelatingseisen, etc.): Om
een overdaad aan redenen is het ten sterkste aan te bevelen het college zelf
daadwerkelijk en serieus te volgen en oefenvraagstukken op Blackboard grondig
te bestuderen. |
||
Leerdoelen: De student kan:
|
||
Computer gebruik: |
||
Practicum: |
||
Ontwerp component: |
||
Percentage ontwerponderwijs:
% |