COACH INSTRUCTIE VOOR FACULTEITSONTVANGST OP 31 AUGUSTUS (EN DAARNA)

Wat gebeurt er op 31 augustus en wat wordt er van de coaches verwacht?

  1. Studenten komen aan de voorzijde het gebouw in, worden daar opgevangen door 2 coaches (Robin Voorend en wie meld zich nog?) en doorgestuurd naar de zalen A, B (Wb-studenten) en zaal C (MT-studenten).
     
  2. Bij binnenkomst in de zaal wordt door een coach (3 zalen, dus 3 vrijwilligers; wie meldt zich?) aan de student een NIET op naam gestelde enveloppe overhandigd met daarin de volgende documenten:
    1. groen A4-tje (wb) of blauw A4-tje (mt) met het nummer van de projectgroep en contactgegevens van de coach met het tafelnummer waar de student na de bijeenkomst in de zalen naar toe moet voor kennismaking met coach en administratie voor groepsindeling.
    2. Kleurenrooster 1e twee weken met plattegrond faculteit.
      De geprinte versie in de enveloppe kan straks al
      wat verouderd zijn. Wijs studenten vooral op het altijd actuele rooster op:
      http://www.wbmt2.tudelft.nl/Onderw2009/Collwb1-2009week.xls
    3. Modulekaart BSc-opleiding Wb of MT.
    4. Contract lockergebruik.
      Studenten kunnen in de hele 1e week zelf hun locker regelen.
    5. Folder gebruik roostersysteem (niet direct relevant voor 1e jaars, toch goed om het te krijgen..)
    6. Folder Collegerama Control Room
    7. Kennismakingsformulier
    8. 1e reflectieopdracht
       
  3. Na de toespraken vertrekken de studenten naar de hun toegewezen projecttafel m.b.v. de plattegrond. De coach is daar dan al en verricht tussen 10 en 11 uur de volgende taken aan de projecttafel:
    1. Kennismaking
    2. Samenstelling groep:
      1. Van welke groepen ben je coach en op welke middagen?
        Als de indeling je niet uitkomt, dan graag zelf ruilen met een medecoach.

      2.  Op http://docs.google.com  kunnen alle coaches gelijktijdig in een spreadsheet aantekenen wie in hun groepen zitten. In de kolom “GROEP” moet het groepsnummer van document 1 worden overgenomen.

      3. Er kunnen studenten in je groep zitten die niet op de spreadsheet voorkomen. Vul de spreadsheet dan aan met naam, voorletters, studienummer, groepsnummer en evt. bij "OPMERKINGEN" of het een omzwaaier betreft (bijv. Omzw.TN = omzwaaier van Technische Natuurkunde).

      4. Een enkele student kan proberen in de groep van z’n vriendje te komen. Controleer in ieder geval of hij het vel papier heeft met het nummer van jouw projectgroep.

      5. Hoewel elke wijziging in de spreadsheet automatisch wordt opgeslagen, is het toch veilig na afloop op “save and close” te drukken (rechts boven) en voor alle zekerheid op een velletje papier de namen en het groepsnummer op te schrijven, want je weet maar nooit.

      6. Vertel de studenten dat het kennismakingsformulier (II-7) en de 1e reflectieopdracht (II-8) zo goed mogelijk moeten worden ingevuld. E.e.a. moet worden meegenomen naar de kennismakings- en reflexiebijeenkomst op woensdag 2 september (zie verder hieronder)

    3. Enkele nuttige tips om door te geven aan je studenten:

      1. Wijs de studenten op het belang van het instellen van de TU-mailvoorziening. Als ze dat niet doen missen ze belangrijke informatie.

      2. Het handgemaakte dagrooster is zeker voor 1e jaars veel overzichtelijker dan de roosters van het roostersysteem.
        Wijs ze op dit rooster:
        http://www.wbmt2.tudelft.nl/Onderw2009/Collwb1-2009week.xls

      3. Deze pagina naar 3mE onderwijsinformatie is in de spaghetti van het TU-web altijd handig om als startpagina in te stellen:
        http://onderwijsinfo.3me.tudelft.nl

         

  4. Na deze handelingen gaat het programma verder volgens kleurenrooster. Belangrijke punten hierin zijn:

    1. Verkoop boeken bij het Leeghwater verkoophok. Het boek bij Materiaalkunde (Ashby voor Wb en Callister voor MT) moet in elk geval gekocht worden! Moet ook worden meegenomen naar het college!
      Dinsdagochtend is er ook nog genoeg tijd voor de boekverkoop.
    2. Rondleiding langs bijv. de volgende punten:
      • PMB (i.v.m. practicum Bewerkingen)
      • Materiaalkundelab bouwdeel 4A (i.v.m. practicum Materiaalkunde)
      • Meetschop en Mechatronicalab. bg bouwdeel 4A)
      • Pro-Engineer ruimte (beg.grond bouwdeel 4A)
      • PC-zaal (i.v.m. Matlab oefening) 1e etage bouwdeel 8A
      • Kantine (bouwdeel 10)
      • Afhaalpunt online bestelde dictaten/readers (bouwdeel 10)
      • Froude (alleen voor MT-studenten)
      • ServicePunt 3mE
         
  5. Van 12:30 tot plm. 14:00 uur is de lunch, die door mensen van SODEXO ter hoogte van zaal A/B wordt uitgedeeld.
     
  6. Tot 15:00 uur is er weer gelegenheid voor de rondleiding of boekverkoop etc. Ook zal er in de zalen A en B een aantal video's worden
     
  7. Het programma wordt afgesloten met de opening van het academisch jaar om 15:15 uur in de Aula. Na afloop is daar een borrel.

Wat gebeurt er op dinsdag 1 september en wat wordt er van de coaches verwacht?

De hele ochtend is ingeruimd voor de boekverkoop en regelen lockercontract, etc. etc.
's Middags om 13:30 in zalen A/B/F zal Directeur Onderwijs prof. Peter Wieringa zijn verhaal houden over "De ingenieur, het beroepenveld, de studieattitude..."
Wat wordt er van je verwacht? Probeer een beetje standby te zijn, bijv. bij je projecttafels. Verder niet veel meer...

Zie verder voor de eerste dagen het dagrooster.

Wat gebeurt er op woensdag 2 september en wat wordt er van de coaches verwacht?

  • Om 8:30 uur is de aftrap van het 1e project. Wb in zalen A en F (ingedeeld volgens rooster), MT in zaal C. Het is handig (niet verplicht) daarbij aanwezig te zijn.
  • Om 10:30 uur vindt de officiele kennismaking met je studenten plaats. Tijdens deze bijeenkomst wordt het kennismakingsformulier (II-7) besproken en besteed je aandacht aan vergadertechnieken en de regels binnen de projectgroepen (II-8).
  • Van 13:30 tot 15:30 uur ga je uitgebreid met de reflectieopdracht aan de slag met beide projectgroepen.

Dit zou het moeten zijn. Met nadruk: heel belangrijk is dat de administratie van de groepsindeling goed verloopt!

Gegroet,
Ewoud van Luik
e.p.vanluik@tudelft.nl

laatst gewijzigd: 24-08-2009