CENS voor MT Vijfde Kwintaal

 

De na afloop van de tentamens behorend bij het vijfde kwintaal voor de basisopleiding Maritieme Techniek uitgevoerde CENS enquête heeft tot de volgende respons geleid:

 

Opleiding

Cursusjaar

Respons [aantal]

Maritieme Techniek

Eerste jaar

7

 

Tweede jaar

5

 

Derde jaar

5

 

Overzicht van beoordeling (gemiddelde over alle vakken):

 

Maritieme Techniek Kwintaal 5

Gemiddelde cijfer

 

Jaar 1

Jaar 2

Jaar 3

deel A

 

 

 

Goede verhouding contacturen en zelfstudie

7.7

5.6

4.8

Evenredige verdeling studielast in perioden

6.7

6.0

3.6

Studieonderdelen goed afgestemd

5.3

4.8

4.4

Onderwijs motiveert

5.7

6.0

7.2

Studielast zwaar

5.3

6.8

8.4

Mijn inzet voor studie

6.3

8.4

8.4

deel B

 

 

 

Studieonderdeel sluit aan bij kennis

6.5

7.5

6.8

Studieonderdeel stimuleert regelmatig studeren

6.0

6.6

7.0

Organisatie is goed

7.3

6.0

6.6

Studiemateriaal is goed

6.2

6.1

6.0

Studieonderdeel is belangrijk

8.0

8.3

7.8

Toetsing sluit aan bij inhoud

6.6

8.5

8.0

Werkelijke studiebelasting versus studiepunten

7.0

6.9

7.4

Mijn inzet dit studieonderdeel

7.0

7.3

8.9

 

Hoorcolleges

 

 

 

Colleges volgen belangrijk voor begrip

7.5

5.5

8.0

Docent brengt structuur aan

9.3

6.8

6.8

Docent is enthousiast

9.3

8.4

8.5

Docent legt duidelijk uit

8.7

6.8

7.5

Docent staat open voor vragen

9.5

8.5

8.5

Moeilijkheidsgraad tentamen conform

6.8

6.3

9.3

Tentamen is afspiegeling

7.7

8.3

10.0

Tentamen (toets) tijd voldoende

6.2

8.7

10.0

Tentameneisen zijn duidelijk

7.7

8.5

7.3

Voldoende voorbeelden

6.9

7.2

7.3

 

Projecten

 

 

 

Begeleiding in staat tot hulp

6.1

7.3

4.8

Eisen aan opdracht helder

5.0

5.5

5.3

Eisen aan verslag helder

6.0

 

 

Faciliteiten zijn adequaat

7.3

8.7

5.8

Onderwijsvormen zijn geschikt

5.8

 

 

Opdracht belangrijk voor concretisering

6.4

 

 

Voldoende begeleiding

5.9

4.7

5.3

Faciliteiten zijn adequaat

6.5

 

 

Apparatuur beschikbaar

6.5

 

 

 

 

Een slechte beoordeling wordt in deze periode gevonden bij

·         Verhouding contacturen versus uren voor zelfstudie (3e jaar)

·         Verdeling studielast over de perioden (3e jaar)

·         Afstemming studieonderdelen (2e en 3e jaar)

·         Kwaliteit (3e jaar) en kwantiteit (2e jaar) van begeleiding bij practica / projecten

 

 

Overzicht van resultaten op vakniveau:

 

Cursus

Jaar

Vakcode

Vaknaam

Studielast

(6.0 is nominaal)

Waardering

(gemiddeld over aspecten)

1

Mt032P

Technisch tekenen en ontwerpen

6.7

7.6

 

Mt700

Vervaardigingskunde

5.5

7.8

 

Mt800

Constructieleer

5.5

7.8

 

Mtop01d4

Project 4: systeembeschouwing

7.2

3.3

 

Mtop01d5

Project 5: maritieme oefening

7.0

7.6

 

Wi1258mt

Analyse module 3

9.0

7.1

 

Wi1307mtd2

Lineaire algebra deel 2

8.0

8.1

2

Mt214

Maritieme werktuigkunde 1

6.0

7.8

 

Mt214P

El.energietechn. en MW1

6.0

8.3

 

Mt828 d2

Stijfheid en sterkte 2 en eindige elementenmethode deel 2

10.0

4.7

 

Wb1224

Thermodynamica 2

5.0

6.8

 

Wi2019mt

Analyse module 5

7.5

8.3

3

Mt111P5

Scheepsontwerp + mond.pres.

8.0

7.8

 

Mt114

Maritieme techniek en duurzame ontwikkeling

6.5

7.1

 

Mt711

Lay-out, inr. & uitr. werven

8.0

6.6

 

Wb5306

Inleiding CAD

7.0

4.9

 

Wi212

Numerieke analyse C1

9.0

8.2

 

Wm0732mt

Recht voor MT

6.0

9.3

 

Een ongunstige beoordeling (lage waardering in combinatie met hoge studielast) wordt gevonden bij

 

·         Project 4: systeembeschouwing, een project uit het eerste jaar dat met invoering van MT2000 terdege herzien wordt

·         Het vak stijfheid en sterkte 2 en eindige elementenmethode deel 2 uit het tweede studiejaar. Dit betreft een herkansing, de waardering in het vierde kwintaal was studielast 7.0 en waardering 5.8. Zoals reeds eerder geconstateerd bestaat er een groot verschil in waardering tussen studenten die een tentamen voor de eerste keer doen en degenen die herkansen

·         Het vak Inleiding CAD uit het derde jaar