Vakcode: mt712 Het betreft een Werkcollege |
|
Faculteit der Werktuigbouwkunde en Maritieme Techniek | |
Docent(en): Hengst, prof.ir. S. | Tel.: 015-2783882 |
Trefwoorden: Kenmerken enkelproduktie, interne bedrijfsfactoren, begroting. |
Cursusjaar:
4 |
Voorkennis: mt711, bb1, bb4 | |
Wordt vervolgd door: mt713,mt714 | |
Uitgebreide
beschrijving van het onderwerp:
|
|
College
materiaal:
|
|
Referenties
vanuit de literatuur:
|
|
Opmerkingen
(Specifieke informatie over tentaminering, toelatingseisen, etc.): Het onderwijs in het vierde en vijfde jaar wordt verzorgd in de vorm van werkcolleges. De studenten bestuderen zelfstandig de opgegeven literatuur, maar dienen eveneens literatuur op te sporen. Naast de bestudering van de literatuur worden "case studies" opgedragen. Voor een opdracht winnen de studenten onder meer informatie bij bedrijven, om de gang van zaken in de praktijk te bestuderen. De colleges zijn besprekingen van de voortgang, met alle daarbij behorende aspecten van verslaggeving, het vastleggen van de gemaakte afspraken, planning en voortgangscontrole. Er worden de studenten onderwerpen aangereikt die tijdens de colleges worden besproken. Omdat er in teamverband moet worden gewerkt kunnen meerdere aspecten in een onderwerp worden meegenomen en ontstaan "combinaties" van vakken in een bepaalde groep. Een schriftelijke verslaggeving en mondelinge presentaties van de groep ronden het werk af. De beoordeling van de scripties geschiedt aan de hand van een aantal criteria waarin de elementen voorkomen die met de opdracht worden beoogd. De opdrachten hebben meerdere invalshoeken (multi-disciplinair) en lenen zich voor de combinatie van literatuur en veldwerk bij bedrijven. Deze werkwijze is voor de studenten weliswaar arbeidsintensief maar door het samenspel van theorie en praktijk leerzaam. Mt712 kan worden gekoppeld met mt713 en/of mt714. Aanmelden bij secretaresse mevrouw A. Nieuwland-Jobse. |
|
Doel:
|
|
Computer
gebruik: Tekstverwerking en spreadsheets. |
|
Practicum: zie onder Opm. |
|
Ontwerp component: | |
Percentage ontwerponderwijs: - |