Vakcode: mt 715 Het betreft een Werkcollege |
|
Faculteit der Werktuigbouwkunde en Maritieme Techniek | |
Docent(en): Hengst, prof.ir. S. | Tel.: 015-2783882 |
Trefwoorden: Organisatie van de reparatie, expertise, assuradeuren, berging, slopen |
Cursusjaar:
4 |
Voorkennis: mt711, bb1, bb4 | |
Wordt vervolgd door: mt714,mt716, mt717, mt718 | |
Uitgebreide
beschrijving van het onderwerp: Karakteristieke aspecten van reparatie en onderhoud van schepen.
|
|
College
materiaal:
|
|
Referenties vanuit de literatuur:
|
|
Opmerkingen
(Specifieke informatie over tentaminering, toelatingseisen, etc.): Het onderwijs in het vierde en vijfde jaar wordt verzorgd in de vorm van werkcolleges. De studenten bestuderen zelfstandig de opgegeven literatuur, maar dienen eveneens literatuur op te sporen. Naast de bestudering van de literatuur worden "case studies" opgedragen. Voor een opdracht winnen de studenten onder meer informatie bij bedrijven, om de gang van zaken in de praktijk te bestuderen. De colleges zijn besprekingen van de voortgang, met alle daarbij behorende aspecten van verslaggeving, het vastleggen van de gemaakte afspraken, planning en voortgangscontrole. Er worden de studenten onderwerpen aangereikt die tijdens de colleges worden besproken. Omdat er in teamverband moet worden gewerkt kunnen meerdere aspecten in een onderwerp worden meegenomen en ontstaan "combinaties" van vakken in een bepaalde groep. Een schriftelijke verslaggeving en mondelinge presentaties van de groep ronden het werk af. De beoordeling van de scripties geschiedt aan de hand van een aantal criteria waarin de elementen voorkomen die met de opdracht worden beoogd. De opdrachten hebben meerdere invalshoeken (multi-disciplinair) en lenen zich voor de combinatie van literatuur en veldwerk bij bedrijven. Deze werkwijze is voor de studenten weliswaar arbeids-intensief maar door het samenspel van theorie en praktijk leerzaam.
|
|
Doel:
|
|
Computer
gebruik: Tekstverwerking, spreadsheets. |
|
Practicum: zie onder Opm. |
|
Ontwerp component: | |
Percentage ontwerponderwijs: - |