laatst gewijzigd: 26/08/2002
Vakcode: wbtp105 |
||
Vaknaam: Project Transport 1 Zie ook
Blackboard voor de laatste informatie. |
||
Het betreft een project |
||
TUD studiepunten: 2 |
||
ECTS studiepunten: 3 |
||
Faculteit der
Werktuigbouwkunde en Maritieme Techniek |
||
Docent(en): Dr.ir. S.A. Miedema;
Prof.ir. W.J. Vlasblom; Dr.ir. D.H. Plettenburg; Dr.ir. J.L. Herder; Ir. R.G.
van de Ruijtenbeek; Dr.ir. A. Van Beek; J. Den Hartog |
Tel.: 015-27 88359 |
|
Trefwoorden: -
Transport -
Baggeren -
Sleephopperzuiger -
Schaalwetten -
Systeemanalyse -
Verbindingen -
Zuigbuis(bok) |
Cursusjaar: |
BSc 1e jaar |
Periode: |
1A |
|
Coll.uren p/w: |
2 |
|
Andere uren: |
|
|
Toetsvorm: |
Rapportage en toets |
|
Tentamenperiode: |
1, 2 |
|
(zie jaarindeling) |
|
|
Voorkennis: |
||
Wordt vervolgd door:
wbtp106 |
||
Uitgebreide beschrijving van het onderwerp:
-
Het leren omgaan met een
technisch (ontwerp) probleem, uitgaande van de context waarbinnen dit
probleem optreedt. A.d.h.v. een groot baggerproject in Singapore wordt de
werking van een sleephopperzuiger geanalyseerd, worden schaalwetten afgeleid
en wordt de kinematica van de zuigbuisconstructie geanalyseerd. -
In dit project leert
de student tevens om te gaan met de ICT faciliteiten en de
bibliotheekfaciliteiten. |
||
College materiaal: -
Blackboard -
Collegedictaat Baggerwerktuigen wb3408, van
Prof.ir. W.L. Vlasblom -
Boek Werktuigkundige Systemen van
Cool/Plettenburg -
Boek Werktuigonderdelen van Matek |
||
Referenties vanuit de literatuur: |
||
Opmerkingen (specifieke informatie over
tentaminering, toelatingseisen, etc.): -
Het eerste deel van het project wordt
afgesloten met het bouwen van een internetsite -
Het tweede deel van het project wordt
afgesloten met een rapport -
Het project als geheel wordt afgesloten met
een computertoets |
||
Leerdoelen: 1
Computer vaardigheden
2
Werktuigbouwkundig
2.1
Algemeen
2.2
Technische Systemen
|
||
Computer gebruik: -
PC op werkplek, het maken van een internetsite -
Frontpage, Internet Explorer, Word |
||
Practicum: |
||
Ontwerp component: -
Vastlegen van randvoorwaarden voor een ontwerp
in wbtp106 |
||
Percentage ontwerponderwijs: 25% |